reede, 16. oktoober 2020

Kui firma lõõgastusreis muutub õudusunenäoks...

Kas olete kunagi mõelnud, et oleks päris põnev kellegagi reaalajas sama muusikat kuulata? Mina ei ole sellele mõelnud seni, kuni lugesin Ruth Ware'i uusimat romaani "Üks teise järel", millest käesolevas postituses kirjutan.

Romaani keskmes on idufirma Snoop. Snoop'i kuuluvad Topher, Eva, Rik, Elliot, Miranda, Tiger ning Carl.  Firma omanikud korraldavad meeskonnale nädalase puhkuse Prantsuse Alpidesse, kuhu on lisaks meeskonna põhiliikmetele kutsutud ka endine kolleeg Liz. See on täpselt selline reis nagu iga teinegi firmareis - arutelud ja ettekanded vahelduvad lõõgastumisega. Suusamajas kannavad nende vajadust eest hoolt Erin ja Danny.

Kõik näib sujuvat ladusalt, kuniks Eva, üks firma omanikest tõstatab firma tuleviku osas kaaluka väljaostu teema. See muudab töötajate lõõgastuseks mõeldud reisi pingeliseks ning paneb proovile nende lojaalsuse. Seltskond otsustab siiski reisist maksimumi võtta ning üheskoos minnakse suusatama. Seda saavad nad teha seni, kuni antakse laviinihoiatus ning nad peavad kiirelt majja tagasi pöörduma. Olles pärale jõudnud avastavad nad ehmatusega, et Eva on kadunud. Laviin lõikab maja ümbritsevast maailmast ära, elekter kaob ja levi ei ole, mistõttu ei saa nad abi kutsuda. Ajapikku leitakse veel mõned Snoop´i töötajas surnuna ning paanika kasvab. Aga päästjatest ja politseist ei ole märkigi...

Oh, kui kaua ma seda raamatut oodanud olen! Ruth Ware on üks minu lemmikautoreid ning tema romaanid on mulle alati meeldinud, nii ka seekord. Nagu ka eelmistes romaanides, kasutab autor ka oma uues romaanis nn trademarki - ümbritsevast maailmast äralõigatud paika. Minule see meeldib, sest see lisab pinget ning paneb mind süüdlase leidmisel kaasa mõtlema. Boonuseks on imelised olustikukirjeldused, mis fantaasiale hoogu annavad ja selle täistuuridel tööle panevad. 

Mulle meeldis ka Snoop'i idee - see äpp võimaldab inimestel kuulata sama muusikat, mida kuulavad nende sõbrad ja iidolid ja seda reaalajas. Nagu ülalpool mainitud, ei ole ma sellele võimalusele varem mõelnudki, kuid nüüd seda romaani lugedes tabasin end mõtlemast, et tegu võiks olla päris huvitava äpiga, mida ka ise hea meelega kasutaksin. Nagu ikka läheb sellise rakenduse loomiseks ja arendamiseks vaja palju raha ning võib etteruttavalt öelda, et raha tekitas Snoop'i töötajate vahel suuri pingeid. Kuid miks oli töötajatele mõeldud reisile kaasa võetud endine töötaja Liz? Sellest ja paljust muust juhtunust ma siinkohal rohkem ei kirjutakski. Mulle meeldis see romaan sedavõrd, et ei taha Sinult põnevat elamust röövida.

"Üks teise järel" on Ruth Ware'i järjekordne atmosfääriline põnevik, mille märksõnadeks on luksuslik suusamaja, idufirma ja salapäraselt kaduvad töötajad. Kui see postitus ja/või romaani sisukirjeldus Sind paeluvad, siis soovitan kindlasti seda romaani lugeda. Ühtlasi, suure Ruth Ware'i fännina soovitan lugeda kõiki tema raamatuid - need on kõik mulle väga meeltmööda olnud ning usun, et need pakuvad põneva lugemiselamuse!


Suur tänu kirjastusele Helios selle raamatu eest!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kas koolitüdruk suudab lahendada aastatetaguse mõrva?

"Hea tüdruku mõrvaraamatu" tegevus toimub väikeses linnas nimega Little Kilton. Viis aastat tagasi tapeti koolitüdruk Andie Bell. ...