esmaspäev, 20. september 2021

Ärev olukord kõrgel taevas

Selles postituses on mul hea meel tuua Sinuni muljed romaani "Pantvang" kohta, autoriks üks mu suuri lemmikuid - Clare Mackintosh. 

Loo keskmes on Mina, naine, keda lapsena paelusid lennukid ja lendamine ning kes unistas piloodiks saamisest. Nüüd, täiskasvanuna töötabki ta lennunduses, kuid mitte piloodi, vaid hoopis stjuardessina. Peagi ootab teda ees eriline lend - 20 tundi kestev otselend Londonist Sydneysse. Minal, kes on võõrdumas oma abikaasast Adamist, õnnestub end sellele lennule tööle saada. 

Lend kulgeb nagu lennud ikka - on leplikud ja mitte nii leplikud reisijad. Ühtäkki leiab aset midagi šokeerivat, kui üks reisijatest sureb. Aidates reisija surnukeha teiste reisijate silme alt ära tõsta võtab Mina hoiule tema rahakoti. Tema jahmatuseks kukub rahakoti vahelt välja tema lapsendatud tütre Sophia pilt. Veidi hiljem saab Mina ühelt reisijalt kirja, mis tekitab tema õudu - tema tütar ähvardatakse tappa, kui ta ei täida kurjategijate nõudmisi. On ilmselge, et lennuk on kaaperdatud, kuid kes reisijatest seda tegi? 



Arvan, et siinkohal rohkem raamatu sisust ei kirjutakski, et ka Sulle jääks põnev lugemiselamus. Küll aga mainin, et kurjategija(te) motiiv lennuki kaaperdamiseks on väga aktuaalne. Nad on kliimaaktivistid ning lennukid on nende arvates ühed suuremad keskkonna saastajad. See muudab loo reaalseks, sest inimesed on muutumas ümbritseva osas üha teadlikumaks ning ei või iial teada, millal sarnane asi tegelikkuses aset võib leida. 

Romaani tegevus leiab aset paralleelselt lennukis ning Mina kodus. Samal ajal, kui Mina lennukis ellu püüab jääda, on sama missioon käsil ka Adamil ja Sophial. Lugu on üles ehitatud haaravalt, iga peatükk lõpeb just täpselt nii, et tekib suur kihk aina edasi ja edasi lugeda. Minul hakkas lugedes fantaasia täistuuridel tööle ning kujutasin sündmusi väga elavalt ette, kohati tundus nagu vaataksin filmi. 

Clare Mackintoshi varasemad romaanid on kõik mulle meeldinud ja väga sügava mulje jätnud. "Pantvang" ei olnud selles osas erand. Põnevike sõpradel (ja ka teistel, kelles see postitus huvi tekitas) soovitan soojalt "Pantvangi" ja ka teisi Clare Mackintoshi romaane lugeda. Minu arvates sobivad need ideaalselt ühe vihmase sügisõhtu veetmiseks!


Suur tänu kirjastusele Pegasus selle raamatu eest!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kas koolitüdruk suudab lahendada aastatetaguse mõrva?

"Hea tüdruku mõrvaraamatu" tegevus toimub väikeses linnas nimega Little Kilton. Viis aastat tagasi tapeti koolitüdruk Andie Bell. ...