esmaspäev, 30. september 2024

Salapärased mõrvad puhkusekruiisil

Raamatus "Surm Niilusel" tegutseb detektiiv Hercule Poirot, tahab korraks aja maha võtta ning minna lõbusõidule Niilusel. Sama plaan on ka rikkal abielunaisel Linnet Doylel. Linneti lugu võiks olla kui muinasjuut, kuid sellel on üks konks. Nimelt armus ta oma parima sõbranna kavaleri. Ka mees ei olnud esimesest silmapilgust Linneti suhtes ükskõikne. Mõistagi on sõprus naiste vahel nüüdseks läbi ning Jacqueline de Bellefort püüab noorpaari elu igal võimalikul moel ebamugavaks teha.

Peagi leiavad Linnet ja Jacqueline end samalt kruiisilt. Ka Poirot on sellele kruiisile minemas ning kuna Linnet on eelnevalt oma muret talle kurtnud aimab detektiiv, et ees ei oota teps mitte lõbus ja lõõgastav reis. Ei kulu kaua aega kuni aurikul leiavad aset mõrvad ning Poirot leiab end keset üpriski keerulist juhtumit, mis lahendamist vajab.




Raamatu esimesed peatükid tutvustavad raamatu tegelasi, kes kõik sellele kruiisile minemas on. Igaüks neist on mingil moel Linnetiga seotud ning igalühel neist on saladus(i), mida varjata. 

Tegu on teise romaaniga Agatha Christielt, mida lugenud olen ning pean tõdema, et tolleaegne stiil ja käitumismaneerid mulle meeldivad. Inimesed on väljapeetud ja viisakad (isegi need, keda elu hellitanud ei ole), teietavad rääkides jne. Raamatu sisututvustust lugedes tunduks ju üsna loogiline, kes mõrvar olla võib. Kuid olen nüüdseks vist juba nii palju krimiromaane lugenud, et välistasin tolle tegelase kahtlusaluste seast üsna kiirelt. Tegelikku süüdlast ma ära ei arvanudki. 

"Surm Niilusel" oli huvitav ja kaasa mõtlema panev romaan. Soovitan lugeda!


Teised Agtha Christie romaanid minu blogis:

"Ja ei jäänud teda ka"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Milleni võib viia pealtnäha tavaline podcasti salvestamine?

Lisa Jewell'i raamatutest olen varem lugenud "Tol ööl kui ta kadus" ning "Ja siis oli ta läinud". Mõlemad meeldisid ...